Jumalanpalvelukset kesällä

18.6. asti klo 11
Wanhalla Walimolla,
Vesijärvenk. 25
 

25.6. Ei ole jumalanpalvelusta
(Juhannus)
 

2.7. Ei ole jumalanpalvelusta
(Vapaakirkon kesäjuhlat)
 

9.7.—13.8. klo 18
Kirkkosalissa, Vuorikatu 7
 

16.7. Ei ole jumalanpalvelusta
(New Wine)

20.8. alkaen klo 11
Wanhalla Walimolla,
Vesijärvenk. 25

 

 

Lokakuussa 2016

Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. 1 Joh. 4:7—10

Seurakuntamme johtava ajatus on ”Tunne Jumala — voimaannu kanssamme”.  Meidän olemassaolomme tarkoitus on Jumalan tunteminen ja Hänen tuntemisensa välittäminen ympäristöömme.

Millainen Jumala on?


Alussa Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen yhteyteensä ja elämään rakkaudellisissa ja kunnioittavissa ihmissuhteissa sekä pitämään huolta luomakunnasta. Kuten tiedämme, Jumalan vihollinen ja ihmisen vihollinen tuli ja vietteli ihmisen kapinaan Luojaansa kohtaan. Tätä tapahtumaa Raamattu kutsuu syntiinlankeemukseksi. Syntiinlankeemuksen jälkeen luodun ja Luojan välinen läheinen yhteys on katkennut ja heidän suhdettaan kuvaa luodun puolelta etäisyys ja epäluuloisuus. Meidän onneksemme Jumala teki ihmeellisen suunnitelman tuodakseen ihmisen takaisin yhteyteensä. Jumala paljasti lopulta todellisen olemuksensa tullessaan ihmiseksi Jeesuksessa. Jeesus osoittaa teoillaan Jumalan rakkautta ja rakkaudessaan lopulta sovittaa kapinoivan ihmisen. Apostoli Johannes opettaa, että Jumala on rakkaus ja Hän on rakkaudessaan antelias.  

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Katsoessamme langenneesta maailmastamme käsin Jumalaa meille saattaa tulla kuva vihaisesta Jumalasta, jolle ei mikään riitä. Onko näin?  Jumalan rakkaus näkyy jo Raamatun alkulehdillä luomisessa, kun Jumala loi alun perin maailman ainoana motiivinaan antava rakkaus. Sen jälkeen Jumala on osoittanut toistuvasti ihmistä kohtaan ylitsevuotavaa rakkauttaan meidän raadollisuudesta ja uskottomuudesta huolimatta.

“Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun. Apt. 17:24—25

Kamppailemme itse kukin ajoittain sen kanssa, miten voimme luottaa Jumalaan? Kyselemme kärsimyksen ja kipujen keskellä, välittääkö ja rakastaako Jumala meitä. Uskon, että voidaksemme elää rohkeasti, meidän on pidettävä kiinni Jumalan luotettavuudesta ja siitä, että Hän kaikessa toiminnassaan on rakkaus!

Henry